• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024

اخبار ویژه

۱۴ پارک بانوان طراحی شده است جوانان عزیز دانشجو در آمریکا! اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید جایزه بهترین فیلم مستند توریستی برای مستند «قلب تپنده خاورمیانه» برگزاری اولین یادواره شهدای ورزشکار استان سیستان و بلوچستان رونمایی از پوستر رسمی «جهان غیرموازی»  بهروز نظری مدیر نمونه سال استان لرستان پانزدهمین انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان فارس تشکیل و شروع به کار کرد/حفاظت از میراث ملموس و ناملموس وظیفه عامه مردم است و تنها به عهده میراث فرهنگی نیست رفع موانع و مشکلات چند واحد تولیدی و صنایع معدنی در شهرستان فیروزآباد پاسخ به ۱۱هزار نامه‌ی ضریح مطهر رضوی در یکسال گذشته بازدید مدیرعامل پست ایران از مرکز تجزیه ومبادلات پست کره جنوبی برگزاری نشست مشترک ادارات کل حفاظت محیط زیست فارس و منابع طبیعی با سازمان های مردم نهاد در هفته هوای پاک مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، از دریافت پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی توسط این شرکت خبر داد

7

پیگیری محیط زیست شهرستان قیر و کارزین برای تعویض فیلتر هوا و رفع آلودگی کارخانه سیمان

  • کد خبر : 31589
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۱۱
پیگیری محیط زیست شهرستان قیر و کارزین برای تعویض فیلتر هوا و رفع آلودگی کارخانه سیمان
فارس_ محیط زیست شهرستان قیر و کارزین برای تعویض فیلتر هوا و رفع آلایندگی کارخانه سیمان سپهر این شهرستان اقداماتی موثر انجام داد، برای تعویض فیلتر و رفع آلایندگی این کارخانه از مورخ 14 مهرماه به مدت 5 روز تعطیل می شود.

گیتی آنلاین_ عباس قائدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین با تشریح اقدامات انجام شده دراین زمینه اظهار داشت: پس از دستور دادستان محترم شهرستان و همچنین پیگیری های فرماندار محترم قیرو کارزین، کارشناسان محیط زیست به ارزیابی آلودگی هوایی کارخانه سیمان پرداختند و موضوع، طی جلسه و مذاکره با مدیرعامل کارخانه بررسی شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قیروکارزین درادامه با اشاره به تدابیر اتخاذ شده جهت این معضل زیست محیطی گفت: مقرر شده است کارخانه به منظور تعویض کیسه های فیلتر و رفع آلایندگی اقدام کنند و به همین دلیل به مدت ۵ روز کارخانه تعطیل و در نهایت نتیجه اقدامات به محیط زیست اعلام شود.

قائدی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت شهروندان خط قرمز محیط زیست است افزود: از همه ظرفیت های قانونی برای مقابله با آلودگی محیط زیست بهره گیری می شود، تعامل و هم افزایی محیط زیست و صنعت راهبری برای حفظ اشتغال و تامین درآمد صنایع و در عین حال حفظ محیط زیست پایدار است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قیروکارزین همچنین در جمع ساکنان شهر مبارک آباد این شهرستان حضور یافت و پیرامون پیگیری ها برای رفع آلودگی کارخانه سیمان این شهرستان توضیحاتی داد و در ادامه برخی از اثرات مخرب آلودگی هوا بر محیط زیست و سلامت شهروندان را برشمرد و گفت: آلودگی هوا یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر سلامت بوده و بیشترین بار بیماریهای منتسب به عوامل خطرزای محیطی را به خود اختصاص داده است. آلودگی هوا پس از استعمال دخانیات، دومین عامل اصلی مرگ های ناشی از بیماریهای غیر واگیر محسوب میشود و با افزایش خطر ابتلاء به بیماریهای حاد و مزمن و مرگ در ارتباط است.

به گفته قائدی اقداماتی به منظور رفع آلودگی صورت گرفت و مدیران کارخانه سیمان موظف به تعویض کیسه های فیلتر و‌ رفع آلودگی هوا شدند.

چند روزیست به علت آلودگی شدید هوایی ناشی از کارخانه سیمان سپهر باغداران و کشاورزان روستاهای مجاور کارخانه دچار مشکلاتی شده بودند که با تدابیر اندیشیده شده و ورود محیط زیست مشکل برطرف خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=31589

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.