• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

کلاهبرداری میلیارد ریالی نتیجه نصب همراه بانک جعلی در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 31542
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
کلاهبرداری میلیارد ریالی نتیجه نصب همراه بانک جعلی در سیستان و بلوچستان
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی فردی که با طراحی و آپلود همراه بانک جعلی بانک رسالت درسایت گوگل ، اقدام به سرقت نام کاربری و برداشت از حساب شهروندان می کرد خبر داد

گیتی آنلاین- سرهنگ “حسن کیخا”، رئیس پلیس فتا استان  در تشریح جزییات این خبر گفت: در پي شكايت فردی مالباخته مبني بر اينكه پس از دانلود و نصب همراه بانک جعلی صادرات، پس از اولین ورود مبلغ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیارد ریال از حساب وي به صورت غیر مجاز برداشت شده است، كارشناسان این پليس را بر آن داشت تا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وي افزود: شاکی با مشاهده همراه بانک در سایت و دانلود و نصب آن متوجه می شود علاوه بر این که این اپلیکیشن خدمات بانکی ارائه نمی کند، کل موجودی حساب او را که یک میلیارد ریال بوده نیز برداشت شده است.

اين مقام سایبری عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، اپلیکیشن مورد استفاده شاکی جعلی بوده و متهم با سواستفاده از نام همراه بانک صادرات و اخذ مجوز های دسترسی به تلفن همراه و سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک، اقدام به برداشت از حساب شاکی کرده است.

سرهنگ کیخا گفت: کاربران فضای مجازی اپلیکیشن های بانکی را صرفا از سایت رسمی و تایید شده بانک مربوطه دریافت و نصب کنند و از دانلود از طریق مارکت های نرم افزاری، ورود به سایت هایی که از طریق موتورهای جستجو یافت می شود، لینک های ناشناس یا تبلیغاتی که بصورت خودکار باز می شوند و کاربران را ترغیب به دانلود و دریافت خدمات بانکی می کنند خودداری نمایند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: هموطنان عزیز در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي میتوانند موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمي و یا با شماره گیری۰۹۶۳۸۰ با همکاران ما که ۲۴ساعته در حال خدمت گذاری به همشهریان عزیز هستند در‌ ميان بگذارند.

 

@police_svb

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=31542

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.