• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

یک ایجاد یک نگاه واحد در منطقه مانع حضور بیگانگان در منطقه است

  • کد خبر : 32264
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
یک ایجاد یک نگاه واحد در منطقه مانع حضور بیگانگان در منطقه است
رئيس دانشگاه رازي کرمانشاه گفت: یک ایجاد یک نگاه واحد در منطقه مانع حضور بیگانگان در منطقه است و هفته علم ایران و عراق باعث ایجاد یک نگاه واحد در منطقه مي تواند موثر باشد.

محمد تقي احمدي در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین از خراسان رضوی اظهار کرد:قبل از حضور در رویداد هفته علم ایران عراق دانشگاه رای با بعضي از کشورها ارتباط داشتیم.

وی ادامه داد: ارتباط با دانشگاه ها علاوه براينکه ارتباط علمي برقرار می شود در زمینه های دیگر از جمله سياسي، فکري، اعتقادي، فرهنگي و اجتماعي ارتباط برقرار می شود.

رئيس دانشگاه رازي کرمانشاه اضافه کرد: از جمله اين کشور می‌توان به عراق اشاره کرد که نزديک ترين کشورها به ما است.

احمدي با بیان اینکه عراق از چند جهت حايز اهميت است، گفت: عراق از نگاه سياسي خيلي به نگاه سياسي کشور ما نزديک است و در تعاملات بين المللي و جبهه گيري بين المللي خيلي همکار هم داریم پس لازم است هر چه در چنطه داريم تلاش کنيم کشور عراق از لحاظ علمي رشد کنند.

وی افزود: در اين رويداد ۲۴ رئيس دانشگاه هاي مختلف و قدر عراق شرکت کردند ما آمديم در اين همايش بحثهاي زيادي انجام دهیم از جمله تبادل دانشجو تبادل هيات علمي ها در فرصت مطالعاتي کوتاه مدت دو جانبه براي اساتيد و دانشجويان برگزاري مسابقات ورزشي دوجانبه اشاره کرد.

رئيس دانشگاه رازي کرمانشاه اضافه کرد: استفاده از اساتيد دو‌ کشور در هئیت هاي تحريريه مجلات علمي که اين نکته خيلي مهمي است در بحث ديپلماث علمي، برگزاري همايشهاي مشترک در رابطه با مباحث علمي داريم خيلي مهم است از دیگر صحبتهای بود که بین دانشگاه ما و دانشگاهای عراقی صورت گرفت.

احمدي تصریح کرد: اگر بخواهيم انقلاب اسلامي ريشه هايش عميق تر شود لازم است که دیگر کشور ها تعامل بيشتري داشته باشيم تمام دانشجويان خارجي که در دانشگاه ما درس مي خواند در آينده سفراي ايران در آن کشورها خواهند شد.

وی افزود: نکته ديگر اينکه دانشجويان خارجی که در کشور ما تحصیل می کنند در آینده در کشور خود جایگاهی و مقامی در عراق پیدا می کنند و اگر بخواهيم سهم قدرتي در اين کشور داشته باشيم بايستي اين مسير را هموار تر کنيم و بيشتر به آن بها برايش وقت بگذاريم.

رئيس دانشگاه رازي کرمانشاه بیان کرد: دانشگاه رازي ۱۵ قرار داد با دانشگاه عراق تفاهم نامه امضا کرده که البته باید این نکته را در نظر داشت که این تفاهم نامه ها کلي و در تمام زمينه ها است که تلاش داريم اين تفاهم نامه هاي کلي منجرب به قرار داد شود .

وی بیان کرد: ما با دانشگاه هاي بغداد دياله مستقبل حله بصره و چند دانشگاه ديگر عراق تفاهم نامه امضا کردیم .

رئيس دانشگاه رازي کرمانشاه بیان کرد: اين رويداد مي تواند بسيار موثر باشد در منطقه دشمنان ما تلاشان بر اين است که بين جمهوري اسلامي و اعراب که خيلي بهم نزديک هستند تفرقه ایجاد کنند.

احمدي عنوان کرد: دشمن در مرحله بعد تلاش می کنند بین ما و کشورهای مثل عربستان کشورهاي از این دست تفرقه ايجاد کنند و اگر بخواهيم يک جبهه مقاومت شکل بدهيم اگر بخواهيم نگاه منطقه معطوف به هم شود و از ورد کشورهاي بيگانه به منطقه مثل آمريکا اسرائيل و انگليس و آلمان و ساير کشور به اين منطقه جلوگيري شود چاره ای نداريم، مگر اينکه يک نگاه واحد ايجاد کنيم اين اجلاس در اين زمينه مي تواند موثر باشد.

یادآور می شود: رویداد بزرگ علمی بین المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور ۶۰ دانشگاه دو کشور از ۱۵ مهرماه تا ۲۰ مهر ماه امسال در مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=32264

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.