• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

3
در یک سال گذشته؛

۲۰۰۰ کیلوگرم مواد فاقد مصرف انسانی در تنگستان شناسایی، جمع آوری و معدوم شده است

  • کد خبر : 45677
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
۲۰۰۰ کیلوگرم مواد فاقد مصرف انسانی در تنگستان شناسایی، جمع آوری و معدوم شده است
بوشهر_ رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در یک سال گذشته، دو هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد فاقد مصرف انسانی در تنگستان شناسایی، جمع آوری و معدوم شده است.

گیتی آنلاین_ ماه زرافشون رفیعی بیان داشت: شرایط نگهداری و تاریخ انقضاء مواد غذایی دو مقوله مهم هستند که موجب خارج شدن مواد غذایی از چرخه مصرف انسانی می شوند که با درایت و بازدید های مستمر کارشناسان بهداشت محیط این موضوع به درستی مدیریت شده است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته در بازدید های صورت گرفته از صنوف تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت و محیط شهرستان ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف شناسایی، جمع آوری و معدوم گردیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: در سال جاری ۸ هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی در تنگستان انجام‌شده است و تمامی موارد نقض موازین بهداشتی به اطلاع متصدیان رسیده و در صورت عدم رفع نواقص مراحل قانونی جهت حصول نتیجه مطلوب پیگیری شده است.

رفیعی ادامه داد: صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی در تنگستان در سال جاری هزار و ۳۴ اخطاریه بهداشتی دریافت کرده‌اند که ۸۱ مورد به دلیل عدم توجه به اخطاریه‌ها و عدم رفع نواقص به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده‌اند و ۱۰ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی نیز به دلیل انجام موارد مغایر با سلامت عمومی و در جهت صیانت از سلامت مردم پلمب شده‌اند.

رفیعی تصریح کرد: به دلیل نقش و اهمیت آب مصرفی مردم در سال جاری ۴۰ هزار و ۵۱۷ مورد کارسنجی در نقاط مختلف تنگستان انجام‌شده و ۷۲۷ نمونه میکروبی آب نیز جهت اطمینان از سلامت آب مورد آزمایش و بررسی قرارگرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان تأکید کرد: همه مردم باید خود را در تأمین سلامت عمومی سهیم بدانند لذا از همه همشهریان درخواست می‌کنیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کارشناسان بهداشت محیط این شبکه را در جریان تخلف بهداشتی موردنظر قرار دهند.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=45677

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.