• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
8
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان: 

۳۱ هزار و ۴۳۰ پرونده در ۴ ماهه نخست امسال در شوراهای حل اختلاف استان مختومه شد 

  • کد خبر : 28092
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
۳۱ هزار و ۴۳۰ پرونده در ۴ ماهه نخست امسال در شوراهای حل اختلاف استان مختومه شد 
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان، از ارجاع ۳۲ هزار و ۹۲۴ پرونده به شورای حل اختلاف استان طی ۴ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱ هزار و ۴۳۰ پرونده مختومه شده و ۳۶ درصد میانگین صلح و سازش داشته ایم.

به گزارش گیتی آنلاین کردستان ، بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان در نشست خبری با خبرنگاران ، اظهار کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه رسالت اصلی معاونت توسعه حل اختلاف است و این معاونت می کوشد تا با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود از جمله ریش سفیدان ، متنفذین و به ویژه رسانه ها،‌ بتواند ورودی پرونده‌های قضایی به دادگستری را کاهش دهد.

وی، ظرفیت‌های داوری، میانجیگری، شورای حل اختلاف و دادگاه صلح را روش های جایگزین قضایی خواند و افزود: دستگاه قضایی به دنبال ساماندهی این زیرساخت ها برای کاهش ورود پرونده های قضایی به دادگستری است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان، با انتقاد از اجرای نحوه طرح کاداستر، افزود: اجرای نا صحیح این طرح ، موجب افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری می‌شود، لذا با ایجاد زیرساخت‌های لازم، این رویکرد باید با هدف کاهش ورود پرونده‌های قضایی به دادگستری اصلاح شود.

وی با بیان اینکه، علاوه بر دادگستری باید از ظرفیت هایی چون ریش سفیدان، شورای حل اختلاف و هیات های صلح سازش، دادگاه صلح و شورای حل اختلاف برای کاهش اختلاف در جامعه بهره گرفت، بیان کرد: این ظرفیت ها در استان در حال ساماندهی است.

به گفته اسدی، تاکنون برای جذب داوری و میانجیگری، سه آزمون برگزار شده و برای ۱۷ میانجیگر و ۱ داور پروانه صادر شده و ۵ فقره پرونده داوری نیز در حال صدور مجوز است.

وی، اعلام کرد: طی سال ۱۴۰۰، در آزمون میانجیگری و داوری، ۵۵ نفر برای داوری و ۴۰ نفر نیز برای میانجیگری پذیرش شدند.

اسدی، از ارجاع ۳۲ هزار و ۹۲۴ پرونده به شورای حل اختلاف استان طی ۴ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱ هزار و ۴۳۰ پرونده مختومه شده و ۳۶ درصد میانگین پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است.

به گفته وی، طی ۴ ماهه اول امسال، ۴ هزار و ۱۲۶ پرونده به صلح یاران ارجاع داده شده که از این تعداد  ۲هزار و ۱۰۰ پرونده منجر به سازش شده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان از تشکیل ۱۹ هیات صلح در استان خبر داد و افزود: امسال تاکنون ۵ فقره پرونده قتل عمد در استان، توسط این هیات ها منجر به صلح و سازش شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=28092

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.