• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان؛

۸۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال دشتستانی در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا شرکت کرده‌اند/ شناسایی بیش از ۱۰۰۰ نفر مشکوک به دیابت و فشارخون بالا

  • کد خبر : 39250
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
۸۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال دشتستانی در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا شرکت کرده‌اند/ شناسایی بیش از ۱۰۰۰ نفر مشکوک به دیابت و فشارخون بالا
بوشهر_ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: از ابتدای پویش ملی غربالگری رایگان دیابت و فشارخون بالا در حدود ۸۵ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در این پویش شرکت نموده‌اند.

گیتی آنلاین_ دکتر ماریا خویشدوست افزود: بر اساس آمار جمعیتی شهرستان، در حدود ۱۸۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال باید در این پویش شرکت می‌کردند که در حال حاضر ۱۵۳ هزار و ۲۱۰ نفر، مراقبت‌های بهداشتی رایگان را دریافت کرده‌اند.

دکتر خویشدوست تصریح کرد: با توجه به تلاش و فعالیت مراقبین سلامت، بهورزان و همچنین نیروهای ستادی، بهیاران و رابطین بهداشتی توانسته‌ایم، هزار و ۹ نفر بیمار مشکوک به فشارخون بالا و دیابت در سطح شهرستان شناسایی کنیم و نسبت به روند درمانی آن‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی بیان کرد: تعداد افراد با فشارخون بالا قبل از اجرایی شدن پویش، ۱۶ هزار و ۶۱۱ نفر بوده‌اند که از زمان اجرایی شدن پویش، ۵۴۸ بیمار مشکوک به فشارخون بالا شناسایی‌شده و همچنین تعداد بیماران دیابتی قبل از پویش ملی، ۱۱ هزار و ۷۱۷ نفر بوده که ۴۶۱ نفر مشکوک به دیابت در زمان پویش شناسایی‌شده است.

دکتر خویشدوست خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هدف پویش که درصد است، برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌هایی اتخاذشده تا ۱۵ درصد از افراد باقی‌مانده از پویش ملی رایگان دیابت و فشارخون بالا در مرحله اول توسط مراقبین سلامت و بهورزان شناسایی و با فراخوان مجدد از طریق تماس تلفنی و مراجعه به درب خانوار به آن‌ها خدمات ارائه شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از افراد بالای ۱۸ سالی که هنوز در پویش ملی دیابت و فشارخون بالا شرکت نکرده‌اند خواست: در مدت‌زمان باقی‌مانده تا پایان پویش، ۱۵ دی‌ماه به مراکز و خانه‌های بهداشت مراجعه و خدمات بهداشتی رایگان (فشارخون و نمونه‌گیری خون) را دریافت نمایند.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=39250

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.