• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

1
رئیس بورد پرستاری وزارت بهداشت:

افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری وظیفه وزارت بهداشت است

  • کد خبر : 60609
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری وظیفه وزارت بهداشت است
رئیس بورد پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس قانون، افزایش پذیرش دانشجوی پرستاری برعهده وزارت بهداشت گذاشته است، گفت: مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران مهم است اما مصالح تامین سلامت مردم نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. بنابراین نباید از بیم بیکار شدن تعدادی از پرستاران، ذخیره استراتژیک پرستاران کشور کم شود.

گیتی آنلاین_ دکتر عباس زاده، در نشست هم‌اندیشی تخصصی موضوعات پرستاری که با حضور اعضای بورد پرستاری، رئیس سازمان نظام پرستاری، روسای انجمن‌های علمی پرستاری، مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان و تعدادی از اعضای جوان هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: ظرفیت ما برای تشکیل بورد پرستاری محدود است و بوردها عمدتا با ۱۱ نفر تشکیل می‌شوند که این عدد در بورد پرستاری به ۲۷ نفر رسیده است ولی به هرحال این ظرفیت نیز محدود است.

رئیس بورد پرستاریوزارت بهداشت تاکید کرد: باید طوری برنامه ریزی کنیم که حتی یک پرستار بیکار در کشور وجود نداشته باشد و در عین حال باید در آموزش به شکلی عمل کنیم که ذخیره استراتژیک پرستاران را در بحران‌ها داشته باشیم.

دکتر عباس زاده به توجه توامان به ارتقای سلامت مردم و آموزش پرستاران تاکید کرد و گفت: البته تردیدی نیست که مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران باید در حد اعلای خود تامین شود.

عباس زاده خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم هزینه صرف کنیم باید از منابع مالی کشور هزینه کنیم نه از سلامت مردم؛ بنابراین تصمیمات ما بسیار بر سلامت مردم اثرگذار است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین وظایفی که براساس دستورالعمل ها و منطق تشکیل بورد وجود دارد تقویت بدنه آموزش دهنده است‌. ما هر مشکلی را در بحث پرستاری کشور بررسی کنیم در نهایت به بحث آموزش می‌رسیم بنابراین اگر می‌خواهیم پرستاران توانمندی داشته باشیم باید مربیان و اساتید توانمند نیز داشته باشیم بنابراین توانمندسازی اساتید می‌تواند یکی از وظایف اصلی بورد پرستاری باشد‌.

دکتر عباس زاده گفت: تقویت بدنه علمی اساتید می‌تواند هم از حیث تعداد و هم از حیث دریافت کمک از سایر منابع آموزش دهنده باشد‌. سوپروایزرهای آموزشی ما در بیمارستان ها می‌توانند منبع آموزشی بسیار ارزشمندی باشند. همچنین اگر آیین نامه هیات علمی بالینی به خوبی اجرا شود می‌تواند ظرفیت مناسبی ایجاد کند.

وی بهبود فضای آموزشی را از دیگر اقدامات مهم و ضروری بورد پرستاری برشمرد و گفت: به روز رسانی تجهیزات آموزشی یکی دیگر از مسائل تاثیرگذار بر کیفیت آموزش است که می‌تواند در دستور کار بورد قرار بگیرد.

رئیس بورد پرستاری گفت: قانون، افزایش پذیرش دانشجوی پرستاری را برعهده ما گذاشته است موضوع بازنگری کوریکلوم‌ها نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید در دستور کار بورد پرستاری قرار بگیرد.

عباس زاده در ادامه بر ضرورت همگرایی بین رشته‌ای تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت بایددانشجویان را بر اساس نیاز کشور تحت آموزش تخصصی قرار دهد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60609

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.