• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

اخبار ویژه

کارنامه درخشان در سیمان دشتستان/ از افزایش تولید تا ارتقاء چشمگیر سودآوری با مهندس ایرج موسوی فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۹میلیارد ریال کالای قاچاق از یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس در محور یاسوج به اصفهان خبر داد که ۶۸۷ خانواده‌ مشمول قانون حمایت از جوانی جمعیت در سیستان و بلوچستان زمین رایگان دریافت کردند مدیرعامل بانک ایران زمین: آینده اقتصاد کشور در دستان جوانان ایران زمین است قرارداد خودمالکی حدود ۸۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن امضا شد عملیات پیگرانی هوشمند ۲هزار و ۴۵۵ كیلومتر خط لوله ۵۶ اینچ سراسری در منطقه پنج عملیات انتقال گاز با موفقیت به پایان رسید برپایی قرارگاه فرهنگی اجتماعی هفته بزرگداشت مقام معلم در ناحیه سه شیراز چیزهایی که زمان با خود برد»؛ پرتره‌ای از حافظ اصفهانی/ می‌توان از کتاب‌های علمی و تحقیقی به مستند رسید! دیدار فرماندار زاهدان با خانواده معزز شهدا میز خدمت پاسخگویی به کارکنان مرکز آموزشی درمانی نمازی برپا شد دستور وزیر بهداشت برای ارسال گروه خونی O منفی به کرمان فارس؛ انجمن برتر کتابخانه‌های عمومی کشور

6
تئاتر برای دیدن است، نه برای برای شنیدن؛

علی رفیعی با «صفحه‌نو» در «تماشاخونه»

  • کد خبر : 26756
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۰
علی رفیعی با «صفحه‌نو» در «تماشاخونه»
مسترکلاس «کارگردانی تئاتر» با «علی رفیعی» به کارگردانی مشترک مجتبا میرتهماسب و مهدی گنجی از روز سه‌شنبه ۱۰ مردادماه ساعت ۱۲ ظهر به‌طور اختصاصی و رایگان در پلتفرم «تماشاخونه» عرضه می‌شود.

در ششمین دوره از مسترکلاس‌های آموزشی «صفحه‌نو» دکتر علی رفیعی کارگردان، نویسنده و طراح‌صحنه تئاتر و سینما، از تجربیات خود در کارگردانی تئاتر سخن می‌گوید.

کارگردانی و طراحی صحنه تئاترهایی چون «عروسی خون»، «رومئو و ژولیت»، «در مصر برف نمی‌بارد»، «شکار روباه»، «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزاتقی‌خان فراهانی» و «خانه برناردا آلبا» و همچنین کارگردانی فیلم‌های سینمایی «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» و «آقایوسف» تنها بخشی از تجربیات هنری اوست.

در این دوره درباره‌ی ظهور کارگردان و پیدایش هنر میزانسن، آشنایی با سرچشمه‌های ناب نمایشی، کارگردان و دراماتورژی، متن نمایشی، وفاداری به متن و تاریخ، کارگردان و بازیگر، اشغال فضای صحنه توسط بازیگر، بداهه‌پردازی، طراحی‌صحنه و مفهوم فضا به جای مکان، خلاقیت گروهی و بسیاری مباحث دیگر آموزش داده می‌شود.

این مجموعه به‌طور اختصاصی و رایگان هر هفته سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۲ ظهر و به‌صورت سریالی با همه محتوای دوره‌ها و تفکیک موضوعی، از پلتفرم «تماشاخونه» به آدرس www.tmk.ir پخش می‌شود.

مخاطبان و علاقمندان خارج از ایران نیز می‌توانند از طریق سایت «صفحه‌نو» به آدرس www.safheyeno.com به این مجموعه دسترسی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=26756

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.