• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

اخبار ویژه

بیش از ۷۵۰۰ دستگاه تاکسی آماده خدمت در هر زمانی الهام‌بخش بهترینِ خود باشید برای اولین بار در جنوب شرق کشور، آندوسکوپی گوش در بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) با موفقیت انجام شد انتشار اولین تمبر یادبود یلدا؛ جانمایه هویت ایرانی با محوریت خانواده است «رستگاری» فتح باب تولید مجموعه‌های ماورایی با تکنیک جدید است «حریر چشم‌هایش» در نگارخانه بهارک  ماجرای ۱۱ متخلف شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان که بر صندلی هیئت مدیره تکیه زدند!/ چرا اداره تعاون حکم به تأیید این ۱۱ متخلف داد؟ اجرای طرح ملی آموزش رایگان برنامه نویسی و مهارتهای دیجیتال «تصویر میراث» را در تخت جمشید ببنید / نمایشگاهی از تک عکس‌هایی با رویکرد ایران‌شناسی، قوم‌نگاری سیب و سوران با ۳۳۰ پروژه قابل افتتاح در دههٔ فجر رکورددار شد روند پیشرفت پروژه های عمرانی حوزه سلامت سپیدان بررسی شد برگزاری بزرگترین مهمانی کیلومتری به مناسبت عید غدیر / توزیع ۲۵ هزار غذای گرم در محله های شمال‌غرب

0

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی خبر داد: اعلام روز شمار هفته وقف سال ۱۴۰۳

  • کد خبر : 64120
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی خبر داد:  اعلام روز شمار هفته وقف سال ۱۴۰۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی گفت: هفته وقف سال ۱۴۰۳ از روز جمعه ۳۰ شهریورماه، مصادف با ۱۶ ربیع‌الاول، آغاز و تا پنجشنبه ۵ مهرماه، مصادف با ۲۲ ربیع‌الاول، ادامه خواهد داشت.

ناصر جوانبخت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، اظهار کرد: هفته وقف سال ۱۴۰۳ از روز جمعه ۳۰ شهریورماه، مصادف با ۱۶ ربیع‌الاول، آغاز خواهد شد و تا پنجشنبه ۵ مهرماه، مصادف با ۲۲ ربیع‌الاول، ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این مناسبت ارزشمند فرصتی است تا جامعه به جایگاه وقف به عنوان یک منبع مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توجه بیشتری داشته باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در هفته وقف سال ۱۴۰۳، بازنگری در اهداف و کارکردهای اجتماعی و اقتصادی وقف یکی از محورهای اصلی خواهد بود. وقف نه تنها به عنوان یک سنت دینی، بلکه به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدار در جامعه نقش ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: این سنت کهن می‌تواند با تمرکز بر حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، سلامت، کارآفرینی و فرهنگ، در حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور مؤثر واقع شود.

جوانبخت تصریح کرد: وقف به عنوان یک منبع مالی پایدار می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی و کارآفرینی بسیار مؤثر باشد. بسیاری از موقوفات در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعتی و خدماتی فعالیت دارند و با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، می‌توانند به رشد اقتصادی کمک کنند.

وی با اشاره به روزشمار هفته وقف گفت: جمعه ۳۰ شهریور وقف، جبهه مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار این روز به تقویت نقش وقف در حمایت از جبهه مقاومت و گسترش فرهنگ ایثار اختصاص یافته است.شنبه ۳۱ شهریور وقف، قرآن، سنت نبوی و سیره اهل بیت (ع) یکشنبه یکم مهر وقف، اقتصاد پایدار و دوشنبه ۲ مهر؛ وقف، اخلاق و معنویت، تکریم واقفین و خیرین، سه‌شنبه ۳ مهر، وقف، حمایت از خانواده، اشتغال‌زایی و سبک زندگی اسلامی، چهارشنبه ۴ مهر وقف، سلامت جامعه و حمایت از دانش‌بنیان‌ها، پنج‌شنبه ۵ مهر، وقف، امامزادگان، گردشگری مذهبی و ترویج فرهنگ زیارت است.

گفتنی است هفته وقف ۱۴۰۳ فرصتی ارزشمند است تا بار دیگر اهمیت این سنت کهن در تقویت بنیان‌های فرهنگی و اقتصادی جامعه برجسته شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=64120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.